Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

3 lancerer nyt selvbetjeningsunivers

Teleselskabet 3 er i luften med et nyt selvbetjeningsunivers, hvor brugervenlighed og gennemsigtighed er omdrejningspunktet.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Når kunder hos 3 logger på deres selvbetjening, så bliver de mødt af et helt nyt selvbetjeningsunivers. Nyt design, nye funktioner og en mere intuitiv brugeroplevelse. Relanceringen af selvbetjeningen skal imødekomme kundernes stigende forventninger om, at kunne betjene sig selv og finde svar uden at være afhængig af åbningstider og opkald til kundeservice.

”Kunderne hos 3 er generelt mere tekniske og selvhjulpne og er vant til at begå sig i selvbetjeningsmiljøer, hvad enten det er banken eller andet. De har høje forventninger, og derfor bruger vi mange ressourcer på, at det skal være super nemt at betjene sig selv. Helst så nemt, at det afspejler sig i et fald af kald til kundeservice,” siger Morten Storm Lind, Head of Ecommerce hos 3.

Personlig og skræddersyet selvbetjening

Det nye univers har fået et helt nyt design og er blevet skræddersyet til mobilen, så man kan bruge den på farten. Størstedelen af 3’s kunder tilgår 3.dk og Mit3 fra mobilen, og derfor er navigationen blevet bygget mere op som en app med en mobilmenu i bunden, som man kender fra Facebook, apps og lignende. Den nye selvbetjening gør det endnu lettere for 3’s kunder at holde styr på deres forbrug, få overblik over abonnementer, betale regninger, til og fravælge services og kigge på sit abonnementstjek.

”Selve universet er tilpasset kundens individuelle behov. Det betyder, at man som kunde kun ser dét, som er relevant for en selv. For os er det ekstremt vigtigt, at kunden får en personlig oplevelse og ikke bliver præsenteret for en masse ting, som ikke har relevans,” forklarer Morten.

Gennemsigtighed er nøglen

Hele løsningen er bygget op omkring, at mobilforbruget skal være gennemsigtigt og overskueligt for kunden. En undersøgelse tidligere foretaget af 3 viser eksempelvis, at over 54 % af danskerne slet ikke ved, hvad deres mobilforbrug er og derfor risikerer at ende med at betale for meget for deres telefoni.

”Hos 3 arbejder vi ud fra filosofien: 'What you see, is what you get'. Kunden skal opleve fuldstændig gennemsigtighed i forhold til deres engagement, og det er også grunden til, at vi har prioriteret en feature som abonnementstjek, da det højner troværdigheden, at kunderne ud fra deres aktuelle forbrug får en anbefaling til et abonnement, som matcher deres behov. Det er lidt et levn fra gamle dage, at tilliden til teleselskaber ikke er så stor – og den vil vi gerne gøre op med,” siger Morten Storm fra 3.

På Mit 3 Selvbetjening kan du bl.a.:

Få en brugervenlig oplevelse på mobil og computer
Holde styr på forbruget og evt. afbetaling på udstyr og tilbehør
Få overblik over alle dine abonnementer, og hvilke der deler data
Betale regninger
Ændre dine abonnementer
Købe og fjerne tilvalg
Ændre din profil og personlige data
Se dit abonnementstjek




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere


ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere