Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

3 lancerer nyt selvbetjeningsunivers

Teleselskabet 3 er i luften med et nyt selvbetjeningsunivers, hvor brugervenlighed og gennemsigtighed er omdrejningspunktet.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Når kunder hos 3 logger på deres selvbetjening, så bliver de mødt af et helt nyt selvbetjeningsunivers. Nyt design, nye funktioner og en mere intuitiv brugeroplevelse. Relanceringen af selvbetjeningen skal imødekomme kundernes stigende forventninger om, at kunne betjene sig selv og finde svar uden at være afhængig af åbningstider og opkald til kundeservice.

”Kunderne hos 3 er generelt mere tekniske og selvhjulpne og er vant til at begå sig i selvbetjeningsmiljøer, hvad enten det er banken eller andet. De har høje forventninger, og derfor bruger vi mange ressourcer på, at det skal være super nemt at betjene sig selv. Helst så nemt, at det afspejler sig i et fald af kald til kundeservice,” siger Morten Storm Lind, Head of Ecommerce hos 3.

Personlig og skræddersyet selvbetjening

Det nye univers har fået et helt nyt design og er blevet skræddersyet til mobilen, så man kan bruge den på farten. Størstedelen af 3’s kunder tilgår 3.dk og Mit3 fra mobilen, og derfor er navigationen blevet bygget mere op som en app med en mobilmenu i bunden, som man kender fra Facebook, apps og lignende. Den nye selvbetjening gør det endnu lettere for 3’s kunder at holde styr på deres forbrug, få overblik over abonnementer, betale regninger, til og fravælge services og kigge på sit abonnementstjek.

”Selve universet er tilpasset kundens individuelle behov. Det betyder, at man som kunde kun ser dét, som er relevant for en selv. For os er det ekstremt vigtigt, at kunden får en personlig oplevelse og ikke bliver præsenteret for en masse ting, som ikke har relevans,” forklarer Morten.

Gennemsigtighed er nøglen

Hele løsningen er bygget op omkring, at mobilforbruget skal være gennemsigtigt og overskueligt for kunden. En undersøgelse tidligere foretaget af 3 viser eksempelvis, at over 54 % af danskerne slet ikke ved, hvad deres mobilforbrug er og derfor risikerer at ende med at betale for meget for deres telefoni.

”Hos 3 arbejder vi ud fra filosofien: 'What you see, is what you get'. Kunden skal opleve fuldstændig gennemsigtighed i forhold til deres engagement, og det er også grunden til, at vi har prioriteret en feature som abonnementstjek, da det højner troværdigheden, at kunderne ud fra deres aktuelle forbrug får en anbefaling til et abonnement, som matcher deres behov. Det er lidt et levn fra gamle dage, at tilliden til teleselskaber ikke er så stor – og den vil vi gerne gøre op med,” siger Morten Storm fra 3.

På Mit 3 Selvbetjening kan du bl.a.:

Få en brugervenlig oplevelse på mobil og computer
Holde styr på forbruget og evt. afbetaling på udstyr og tilbehør
Få overblik over alle dine abonnementer, og hvilke der deler data
Betale regninger
Ændre dine abonnementer
Købe og fjerne tilvalg
Ændre din profil og personlige data
Se dit abonnementstjek




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere