Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Virksomhedens årsregnskab for 2011, der netop er blevet offentliggjort, viser en omsætningsvækst på 13 procent og en international vækst på hele 38 procent.
123hjemmeside har i løbet af de seneste år etableret sig i Storbritannien, Sverige, Norge, Finland, Holland, Frankrig, Spanien og Italien og har allerede i første kvartal 2012 sat yderligere fart på ekspansionen.
Som onlinevirksomhed har 123hjemmeside ingen fysiske barrierer, der skal overkommes – hele forretningen klares fra kontoret i København, hvor også de lokalsprogede supportere for alle markederne sidder. Ifølge direktør Morten Elk har det været en øjenåbner, hvor enkelt det har været at skabe vækst på de udenlandske markeder.
»Vores resultat for 2011 beviser, at vejen til vækst på udenlandske markeder ikke behøver at være hverken lang eller omkostningsfyldt. Det handler om at lægge en klar strategi og forfølge den målrettet – marked for marked. Det har vi tænkt os at fortsætte med,« forklarer Morten Elk.
Virksomhedens kunder er primært private internetbrugere, der opretter en hjemmeside for deres familie, fritidsinteresse, men også mindre erhvervsdrivende, der har brug for en platform på nettet til markedsføring af deres virksomheder. Og det er et markedssegment, der har vist sig værd at satse på.
»Vi giver vores kunder et enkelt og billigt redskab til at skabe en hjemmeside, der sparer dem for en masse bøvl. Og det er et produkt, som kunder i en lang række lande er villige til at betale for,« slutter Morten Elk.