Home » Internet » 10 tech-trends i 2016
10 tech-trends i 2016

10 tech-trends i 2016

Share
Rapporten, ‘10 hotte forbrugertrends for 2016’ er baseret på Ericsson ConsumerLabs globale forskningsprogram, der undersøger forbrugernes holdninger. Rapporten er repræsentativ for 1,1 milliarder mennesker på tværs af 24 lande.
 
René Skytte Christoffersen, strategisk direktør hos Ericsson Danmark, siger: “Nogle af rapportens trends kan virke futuristiske, men det afgørende er, at de globale forbrugere udtrykker en meget stærk interesse for nye interaktionsformer og måder hvorpå man kan optimere rut iner og daglige gøremål. Denne efterspørgsel efter nye produkter og tjenester betyder, at vi snart kan komme til at se nye produktkategorier inden for forbrugervarer, samt at hele industrier transformeres for at imødekomme denne udvikling.”
 
Her er de 10 trends du kan forvente at se i 2016 og frem:
 
1. Livsstils-baserede netværk. Fire ud af fem oplever, at de fordele online-tjenester giver, forøges med antallet af brugere. Jo flere der deltager, jo større gavn oplever alle medlemmer. Globalt deltager 34% af forbrugerne i forskellige former for deleøkonomi og 46% er aktive på mere end et socialt medie.
 
2. Streaming fra barnsben. Teenagere ser dagligt flere YouTube-videoer end andre aldersgrupper . 46 procent af de 16-19-årige bruger en time eller mere på YouTube om dagen og 20 procent af de unge i denne aldersgruppe er oppe på over 3 timer dagligt.
 
3. Kunstig intelligens afløser skærmen. Kunstig intelligens vil muliggøre interaktion med objekter uden behov for en smartphone-skærm. Hver anden smartphone-bruger tror, at inden for fem år hører smartphones fortiden til.
 
4. Virtual reality bliver virkelighed. Forbrugerne ønsker at bruge virtuel teknologi til dagligdags aktiviteter, såsom at se sport med virtual reality-briller eller shoppe online, hvor en 3D-udgave af en selv kan prøve tøjet. 44 procent ønsker at printe deres egen mad.
 
5. Intelligente hjem version 2. 55 procent af smartphone-ejerne mener, at boligers mursten inden for de næste fem år vil kunne indeholde sensorer der monitorerer forekomsten af skimmel, lækage og el-problemer. Dette kan betyde, at hele konceptet omkring intelligente hjem måske skal gentænkes.
 
6. Intelligente pendlere. Pendlere ønsker at bruge deres tid meningsfyldt imens man er på farten til og fra arbejde. I dag er 55 procent utilfredse med mulighederne for at tilgå net og sociale medier på farten og samtidig udtrykker de et markant ønske om mere individuelle pendlertjenester. Således svarer 86 procent, at de ville bruge personlige pendlertjenester designet til netop deres behov, hvis de var tilgængelige.
 
7. Alarm på sociale medier. Sociale medier kan blive den foretrukne måde at komme i kontakt med alarmcentralen. Halvdelen af forbrugerne tror, at vi inden for 3 år bruger de sociale medier til at kontakte alarmcentralen. Seks ud af ti forbrugere er også interesseret i en app der informerer om katastrofer.
 
8. Indopererede wearables. De nye wearables kan blive interne sensorer, der måler kroppens funktioner og trivsel. Otte ud af ti forbrugere vil gerne benytte sig af teknologi der kan forbedre sanseindtryk og kognitive evner, eksempelvis syn, hukommelse og hørelse.
 
9. Alt vil blive hacket. De fleste smartphone-brugere forventer at hackere og virusser også i fremtiden vil udgøre en risiko. Forbrugerne mener, at computere og smartphones er de mest udsatte for at blive hacket, men på listen findes bl.a. også banker, rutefly, smart TV og wearables.
 
10. Vi er alle online journalister. Forbrugerne giver deres mening til kende online mere end nogensinde, f.eks. ved at fortælle om en dårlig oplevelse med en producent eller et produkt. 29 procent af smartphone-ejerne læser ugentligt om andres dårlige oplevelser og 37 procent mener, at online omtale af en korrupt virksomhed har større effekt end at gå til politiet.


TAGS
3D
smartphone
virtual reality

DEL DENNE
Share

Seneste Tech test
Seneste konkurrencer

Mest populære
Populære
Nyeste
Tags

Find os på de sociale medier

Modtag dagligt IT-nyhedsbrev

Få gratis tech-nyheder i din mail-indbakke alle hverdage. Læs mere om IT-UPDATE her

Find os på FaceBook

Alt om DATA

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@altomdata.dk

Datatid TechLife

Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
redaktion@datatid.dk

Audio Media A/S

CVR nr. 16315648,
Lautrupsgade 7,
DK-2100 København Ø
Telefon: 33 91 28 33
info@audio.dk
Annoncesalg / Prislister:
Lars Bo Jensen: lbj@audio.dk Telefon: 40 80 44 53
Annoncer: Medieinformation


Alt om DATA, Datatid TechLife  © 2019
Privatlivspolitik og cookie information - Audio Media A/S