Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Unge iværksættere bag ny rejseportal

Nettet bliver oversvømmet med konkurrencer og lodtrækninger, hvor vinderchancerne er minimale og alt er op til tilfældighederne. Det har fire unge iværksættere nu sat sig for at lave om på. De har skabt verdens første online portal, som gør det muligt via en aktiv indsats at vinde en rejse. Dansk rejsebureau er begejstret.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Ideen til portalen Sunfy.dk opstod på baggrund af en blanding mellem fascination af rejser og en irritation over, at konkurrencer på nettet er så svære at vinde, forklarer Emil Eriksen, der sammen med Rasmus Holdt er de to frontfigurer bag.

De to ambitiøse teenagere har et usædvanligt drive, der i en alder af 18 og 19 år allerede har gjort dem til succesfulde iværksættere. Til dagligt driver de webshoppen elekcig.dk, som de startede op i gymnasiet og som i dag omsætter for en million kroner om måneden.

Et fællestræk, der kendetegner Emil Eriksen og Rasmus Holdt er, at de begge har svært ved at være passive og afventende. Det gælder både i investeringer, konkurrencer og livet generelt. Der må action til.

"Vi kan godt lide, at man bliver belønnet for at gøre en indsats. Og når vi taler om konkurrencer, så savnede vi at have indsigt i dem, for normalt har du ingen ide om, hvorvidt det er dig eller en anden, der får præmien.

Traditionelt set er konkurrencer en god forretning for virksomheden som hoster, da vinderchancerne er så ufattelige lave. Hos www.sunfy.dk kan man selv bestemme, om man vil vinde eller ej. Jo mere aktiv du er, jo større vinderchancer har du. Og så er det gratis at deltage, hvis man inviterer sine Facebook-venner, så i realiteten giver vi mulighed for at komme ud at rejse helt gratis", siger Rasmus Holdt.

"Du gør selv arbejdet, og så kvitterer vi med en rejse, hvis du er den bedste. Det gælder om at tænke ud af boksen, og få sine venner til at stemme på sig. Og hvis du har et stort netværk, har du allerede en fordel", siger Emil Eriksen.

Konceptet blev født under en frokost med deres revisor Jesper Nedergaard Jepsen, som i dag er partner i projektet. Her gik snakken fra momsregnskab til rejseoplevelser og hvor fedt det kunne være at vinde en rejse, man selv havde gjort sig fortjent til.

"Mange unge bruger i forvejen rigtig meget tid på Facebook og andre sociale medier. De har et kæmpe netværk, men ofte en stram økonomi, og her så vi pludselig en mulighed for at lave en konkurrenceportal på en helt ny måde", fortæller Emil Eriksen.

De tre partnere blev hooked på ideen, men indså hurtigt, at de skulle have en programmør med om bord, der kunne udvikle platformen. Derfor kontaktede de vennen Simon Thomsen, der de sidste fem måneder har arbejdet på at bygge det nye system op fra bunden.

Rasmus Holdt er meget tilfreds med resultatet, og afslører, at Sunfy.dk skal lanceres i andre lande, hvis modtagelsen bliver god i Danmark. Indtil videre er ideen faldet i god jord hos det danskejede rejsebureau TripX, der sælger rejser til billige priser. De er begejstrede for ideen, og vil løbende levere rejser til brugerne mod øget eksponering, kendskabsgrad og muligheden for at ramme en målgruppe, de normalt ikke vil ramme.

Se en video af hvordan Sunfy virker her: http://vimeo.com/87708119

[embed]https://vimeo.com/87708119[/embed]