Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Forudse Facebook-brugeres respons

Adobe Social kan forudsige socialt engagement og foreslår bl.a. hvilket tidspunkt, der er bedst at offentliggøre indhold på.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

Nu er det ikke længere mavefornemmelsen, der dikterer, hvornår man starter en ny kampagne eller annoncerer et nyt produkt på Facebook. Med Adobe Social kan man forudsige, hvilken respons indhold publiceret på Facebook vil generere, og værktøjet anbefaler det optimale tidspunkt at udgive det på. Adobe Social bruger en avanceret analyse samt tekst-algoritmer baseret på historisk data. Det sikrer, at man starter dialogen med brugerne på det mest relevante tidspunkt.

”Mange marketingsmedarbejdere har prøvet at offentliggøre store nyheder eller andet vigtigt indhold på sociale platforme og oplevet, at det ikke skabte det forventede engagement. Med Adobe Social kan man nu forudsige, hvornår der vil være størst engagement. Da teknologien løbende analyserer brugernes adfærd, vil anbefalingerne blive bedre for hver gang det benyttes,” udtaler Håkan Cedell, nordisk chef for Adobe Social.

Udfordringen med social ROI

Marketingeksperter har udpeget evnen til at skabe engagement og måle ROI, som de vigtigste parametre i en organisations sociale marketingstrategi. Med Adobe Social får marketingmedarbejdere derfor nu et værktøj, der gør det nemmere at styrke kundernes engagement, forbedre den værdifulde kundedialog og maksimere værdien af deres sociale aktiviteter.

”En af fordelene ved værktøjet er, at marketingfolk i mindre grad skal basere deres valg på mavefornemmelser. I stedet kan de nu få et redskab, så de kan arbejde struktureret med at forbedre deres sociale ROI,” udtaler Håkan Cedell.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere


OT og IT: Modernisér produktionen og byg sikker bro efter et årelangt teknologisk efterslæb

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

30. april 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

01. maj 2024 | Læs mere