Artikel top billede

(Foto: Computerworld)

Førstehjælp til mobilen på juleaften

I år er der hjælp til de fortvivlede forældre, der oplever at julehyggen for alvor kommer på prøve, hvis aktiveringen af ungernes sprit nye mobiltelefoner driller. For første gang nogensinde har Telenor kundeservice åbent juleaften, for at hjælpe danskerne godt i gang med julegaverne.

Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data

Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.

De fleste kender det, at man har købt en fjernstyret bil eller en talende hund i julegave til familiens yngste, men ikke overvejet at købe batterier til, så ryger lidt af det sjove, og julens mange helligdage kan føles lange. Det er lidt ligesådan, når man sidder med en sprit ny mobil i hånden på juleaften, og glæder sig til at komme i gang med den, men så driller aktiveringen, og hvordan er det nu det er med PUK og PIN koderne.

For første gang holder Telenors kundeservice i Aalborg åbent på selveste juleaften, og her vil kunderne kunne få hjælp både over telefonen og på Facebook.

”For os er det vigtigt, at vores kunder oplever en tryghed ved, at de kan få hjælp til problemer med mobilen eller deres bredbånd, når de har allermest brug for det. Og det gælder naturligvis også for juleaften, hvor der godt kunne være et par julegaver, der krævede lidt ekstra assistance fra kundeservice,” siger kundedirektør i Telenor Jesper Hansen

Allerede i maj i 2014 lancerede Telenor døgnåbnet kundeservice, det betyder at Telenors kunder kan få hjælp 24/7 i 365 dage om året – og det gælder også jule- og nytårsaften.

Nytårsaften bliver ligeledes første gang, hvor festglade danskere kan ringe direkte ind til kundeservice, hvis mobilen ikke kommer med hjem fra nytårsfesten.

I dag kommer 30 procent af opkaldene til kundeservice uden for normal åbningstid. Telenor lancerede samtidig Perfekt Start, som hjælper kunderne med at overflytte kontakter og andre data, når de skifter til en ny telefon og måske også skifter styresystem. Og når Telenor-kunder afleverer deres smartphone til reparation, får de nu en tilsvarende lånetelefon med samme styresystem, så oplevelsen bliver så god som mulig, mens telefonen er på værksted.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

23. april 2024 | Læs mere


AI Business Excellence Day – sådan folder du mulighederne ud

Mange danske virksomheder har eksperimenteret med AI-projekter af begrænset omfang, men kun de færreste har for alvor udforsket mulighederne i storskala. Det gør vi her! Du vil blandt andet få mulighed for at se eksempler på, hvordan AI kan anvendes som accelerator i storskala og skubber til grænserne for, hvordan det er muligt at integrere teknologien, så potentialet for alvor foldes ud.

24. april 2024 | Læs mere


Unbreakable - sådan sikrer du dig vedvarende og uafbrudt adgang til dine data

Vi dykker ned i værdien af en stabil og pålidelig storage-platform og hvilke muligheder der findes, for at sikre den højeste grad af redundans og tilgængelighed. Områder som date-beskyttelse og cyber-sikkerhed vil også blive berørt.

25. april 2024 | Læs mere