Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Der var en gang for ikke så længe siden, hvor en 32 tommer fladskærm var bestselleren over alle, når danskerne skulle købe nyt tv. Men den tid er for længst forbi, fortæller salgschef for radio/tv i Elgiganten, Peder Stedal. Nu vil danskerne nemlig have gigant-skærme. Og de må gerne kunne lidt tricks.
Sports-sommer og nye modeller giver købelyst
Især de tre store sportsbegivenheder fodbold-EM, Tour de France og de Olympiske Lege har kickstartet danskernes lyst til nye, bedre og større skærme, siger han.
”Danskerne har virkelig taget de nye storskærme til sig. Vi ser et boom i salget af de helt store fladskærme på op til 80 tommer. Selvom de koster mere end de mindre skærme på for eksempel 32 tommer, så får man jo til gengæld en hel lille hjemmebiograf, og det tiltaler mange kunder. Og så er det også klart, at de store sportsbegivenheder denne sommer har gjort danskernes lyst til nye tv ganske stor,” siger han.
Læs også:Stortest: Luksus-tv til sommerens sport
Tjek Facebook fra tv’et
Det er dog ikke kun de store størrelser, der tiltrækker kunderne, vurderer salgschefen. Også de nye teknologier, som fladskærmene fødes med i dag, er vigtige i kundernes købe-overvejelser.
”Vi oplever en stor nysgerrighed om både 3D-funktioner og de nye SMART TV-funktioner, som betyder, at du kan surfe på internettet fra dit tv og mange andre ting, der gør tv’et til meget mere end blot en tv-skærm,” siger Peder Stedal.
Læs også: Smart, smartere, Smart TV